Uncategorized

Att vara sjuk som företagare

Det här med att vara sjuk som egen företagare är inte det enklaste. Jag sitter här hemma med ont i hals, huvud, tänder (?!) och jobbar med datorn i knät. Gör det jag måste för stunden och för samvetet. Och ja, för att jag vill, faktiskt. Jag älskar ju mitt jobb! Håret är otvättat, hunden är rastlös och bihålorna känns som om de är fullproppade med fetvadd. Jag längtar till min kontorsplats med de färgglada stolarna och solen som fullkomligt flödar in i lokalen på molnfria dagar. Samtidigt känns det lite som att ta en paus. Att landa i företagandet och få ett nytt perspektiv på det hela. Varva jobb med en och annan tupplur, bafucin och nässpray. Valplek. Tankar och planer om framtiden.

Det ger energi att tvingas sitta still ibland. Att varva hemmajobb med kontorsjobb är något av det allra bästa med eget företag, om ni frågar mig. Även om man ibland önskar att det gick att faktiskt BARA vara sjuk.

kontoret-ts2

Leave a Reply

