Den endorfinerade träningshimlen

Jag har börjat komma igång med träningen igen. På allvar. Har skaffat PT, mailat in en ansökan till en löparklubb och anmält mig på en yogakurs. Efter flera års harvande med olika träningsformer har jag hittat de som funkar för mig, de jag brinner för.

Yoga.
Löpning.
Styrka.

Befinner mig just nu i en endorfinerad träningshimmel och tycker allt är fantastiskt. På måndag har jag kört en månad med PT och jag börjar se resultat. Känna resultat. Längta efter träningen. Idag stod intervaller på schemat. Backintervaller. Har gått runt hela dagen och längtat efter att få köra. Den känslan är helt fantastisk! Känslan efteråt, när man är klar, är minst lika fantastisk den. Även om man ibland får tvinga sig ut.

Mina träningsmål:

Stärka rygg/skuldra (mina problemområden).
Bli vardagsstark.
Springa milen under timmen innan 1 juni. Känns långt bort just nu, men hey! Mål är bra skit!
Kunna göra denna pose. Helst snart, på en strand i Portugal (se förra inlägget).

Tränar ni? Har ni mål? Drivs ni av mål eller föredrar ni att träna i er egen takt?

2 thoughts on “Den endorfinerade träningshimlen

  1. Men vad grym du är!!

    (Jag gillar också att träna, ska bli…intressant att börja med igen nu efter förlossningen, hehe. Ser ut ungefär som vanligt nu men med skillnaden att det är noll (noll!) muskler kvar i magen. Så konstig känsla. Helt mjukt bara :))

    • Alltså Johanna du är min idol. Nyförslöst och börjar redan tänka på träning? Och dessutom med en mage som ser ut ungefär som vanligt direkt efter förlossning? Sjukt häftigt! Kroppen är bra fantastisk. Och lite mjuk är bra!

Leave a Reply

