En miljon emojihjärtan på den

Jag ska bli moster igen, fjärde gången gillt. Om allt går enligt beräkningen om si sådär en tre veckor. Under hela vintern har alla kalla magen för hon. Pratat om bebisen som henne. Trott att det blir en tjej. Men ingen har vetat, det blir som det blir och könet spelar ju såklart ingen roll.

Igår kväll ramlade det in ett sms från min andra systers dotter E, snart 10 år.

“K har varit på ultraljud. Hon ska få en tjej!” följt av en (1) bebisemoji.

Och ja, jag började böla. Fem minuter senare när jag sansat mig (och kollat klart på the Big Bang Theory) ringde jag preggosyrran. Bara för att få veta att E måste ha messat mig i ungefär samma sekund som hon fått veta. Storheten i att få en kusin! Hon hann alltså inte ens med att skriva hundra andra emojis som vanligt pga ville berätta direkt.

Jag hoppas jag också får ge henne en kusin en vacker dag. Men till dess kommer jag alltså ha fyra små hjärtevänner att älska och skämma bort.

Syskonbarn. Så himla fint!

2 thoughts on “En miljon emojihjärtan på den

Leave a Reply

