Om en endaste liten vecka

Om en vecka. En endaste liten vecka. Då kommer jag att kunna vakna på morgonen och sätta mig på trappan (förhoppningsvis i solen) och dricka mitt morgonkaffe. Och blicka ut över trädgården som jag kommer ha till mitt förfogande så länge jag bor där. I Torpet, som egentligen kanske inte är ett torp men ett litet fantastiskt hus. Om en vecka kommer jag kunna använda någon av de där badbomberna jag börjat samla på mig inför flytten och marinera min flyttömma kropp i det fantastiska badkaret med lejontassar. Om en vecka plus en dag kommer jag få umgås med min fina fina vän som kommer hem på besök från Norge, dit hon emigrerat, och se hennes barn leka på gräsmattan. Vid Torpet. Jag kommer kunna rensa ogräs hur länge jag vill, plocka fram grillen och ta ett glas vin i kvällssolen.

Jag spionerar i mammas trädgård och frågar om man kanske kan ta en liten del av den där pionen och flytta till Torpet? Om jag kan få lite mynta oregano rabarber. Och mamma säger visst och vi planerar. Eller ja, jag planerar nog mest.Packar flyttkartonger. Räknar dagar. Och längtar så mycket att jag ibland nästan sprängs.

Mitt första alldeles egna hus. Och trädgård. Som jag hyr, visserligen. Men ändå. Det här är sjukt stort!

2 thoughts on “Om en endaste liten vecka

Leave a Reply

