Tacksamhet mitt i veckan

Det har hunnit bli onsdag och jag lever fortfarande på minnen från helgen. Hotellrumsprat tills ögonen föll ihop, långa frukostar, långa luncher, prat och skratt. Berättelser från våra liv, en känsla av att dela med och höra till. Av att förändras och växa tillsammans. Funderingar på hur våra konversationer kommer låta när vi sitter där tillsammans om 20 30 40 år. En vänskap väl värd att vårdas.

Så läser jag på instagram att en person jag följer har förlorat sin allra, allra bästa vän på ett snabbt och oväntat sett och morgonnyheterna berättar om journalisten som blev skjuten i Afghanistan. Jag tänker på hur lätt det är att tycka synd om sig själv ibland när livet inte riktigt går som man vill, trots att det finns så mycket omkring en att glädjas åt och vara tacksam för.

Ute skiner solen från en blå himmel och jag har spenderat min onsdagsmorgon med att känna tacksamhet. För alla människor i mitt liv, för att jag besitter styrkan att följa mitt hjärta och för att ingen jag älskar har någon allvarlig sjukdom. Och för att de nya vykorten från Fotografiska gör mig glad så där så att det fladdrar i magen.

Vad gläds ni åt idag?

Leave a Reply

