Snabbaste vegomiddagen

Igår hade jag en sån där dag när jag inte orkade laga mat. Slutade med att jag stod och glodde in i kylskåpet med tom blick, som till slut landade på ett paket halloumi. Fick för mig att stekt halloumi på macka var ett värdigt alternativ till middag. Men någonstans i skivandet av halloumin tog impulsen över. Jag hade ju en senapssås från igår kvar? Och lite andra rester! Det hela slutade med en jättesnabb sås att äta till pasta, bulgur, grönsaker eller vad man nu önskar.

Ingredienser (efter smak, tillgång och antal personer):

Halloumi
Creme fraiche
Cream cheese
Senap
Salt
Peppar
Renée Voltaires lantbuljong (älsk)
Basilika. Jag hade både färsk och torkad.

Tog en kvart, ca. Jag ruckade på mitt pastaförbud och åt tagliatelle till. Tänker att nästa gång borde jag slänga i några bönor och/eller grönsaker också.

Varsågod för tips!

Leave a Reply

