En kurs eller två (eller tio)

Jag tror inte jag är ensam om att vara en sån där person som vill så mycket att jag ibland förivrar mig och påbörjar projekt som aldrig blir klara, eftersom det kommer något annat i vägen. En sån där person som vill lära sig nya saker, hela tiden. Som ibland tror att det blir bättre, bara jag lär mig det. Eller det. Eller det!

Jag har dock insett med åren att det är bättre att välja ut enstaka saker ur mängden och fokusera på det. Övning ger ju färdighet, och hur ska man hinna öva om man har alldeles för många saker på gång samtidigt? Men just nu, i en situation där jag har så mycket tid till hands att jag nästan blir oförmögen till faktiskt handling, dyker det upp saker som jag vill lära mig. Kurser jag vill gå. Färdigheter jag önskar mig.

Högst upp på listan just nu:

– Möbeltapetsering
– Sömnad
– Möbelsnickeri
– Ljussättning
– Blomsterarrangemang
– Måla med akrylfärg

Inser att jag verkar ha ett behov av praktisk kreativitet och att jag kanske borde börja med att plocka fram tidigare påbörjade projekt och mitt stafli.

Har ni något ni vill lära er, som återkommer i tankarna lite då och då?

Leave a Reply

