Wind of Change

Jag älskade den låten när jag var tonåring, Scorpions Wind of Change. Så mycket att jag lärde mig spela den på pianot. Den har följt med mig som ett tema genom mitt liv, som har kantats av en vilja att upptäcka, se något nytt, provat nya saker. De senaste åren har jag blivit lite mindre yvig i detta och föredrar nog för det mesta att utgå från hemmaplan där jag vill rota mig. Men helt utan de där vindarna kan jag nog inte vara, ändå.

Sedan i måndags är jag på jakt efter nytt jobb och i ärlighetens namn gör det mig otroligt lättad. Nu ska jag göra allt i min makt för att göra saker som jag vill göra. Som får mig att må bra. Och framför allt som ger mig en bra magkänsla, något jag ignorerat alldeles för länge.

Håller på att lista saker jag vill göra och utgår därifrån. Väger dit kanske blir något krokig, men har man bara ett mål i sikte går det mesta.

Ingenting är omöjligt, faktiskt!

5 thoughts on “Wind of Change

Leave a Reply

