11. Den bästa grönsaken är ju som vi alla vet…

…mango! Men hallå, tänker ni ni! Mango är ju ingen grönsak! Nej, kanske inte. Men den är ju faktiskt en grön (och röd och gul) sak, som kommer från växtriket. Dessutom innehåller den tysligen karoten precis som morötterna, som faktiskt är en grönsak. Så det borde ju räknas?

Mango kan dessutom vara det bästa jag vet i matväg, faktiskt. Så där så jag nästan inte ens vill dela med mig till någon annan. Bästa snackset också, när jag tänker på det. Borde därför ändra det inlägget.

Fantastiskt gott som det är. Gott i smoothies och drinkar. Gott som juice! Och den bästa desserten jag någonsin ätit i mitt liv är mango lassi, cuban style. Sjukt sött men så gott att man nästan dör en smula!

Mango. Fina grejer!

Bubblare: Avocado. Råkar dock ha förätit mig för tillfället och är lite less. Annars: toppen!

 

(Det här är en del av Onekligen’s januarilista som jag hoppat på)

4 thoughts on “11. Den bästa grönsaken är ju som vi alla vet…

Leave a Reply

