3. En grej jag skulle vilja lära mig

Det finns så mycket jag skulle vilja lära mig. Språk, till exempel. Franska, tyska, italienska, spanska. Och mandarin. Och hindu! Jag skulle även vilja lära mig mer om mänskliga rättigheter, journalistiskt skrivande och hur man faktiskt skriver klart en bok (men där är jag en bit på väg, ändå).

Men det jag har drömt om ända sen jag gick på högstadiet, är att bli copywriter. Åh, som jag älskade det! Två gånger lyckades jag nästla mig in som praktikant hos min faster, copywritern. En av gångerna fick jag till och med en artikel publicerad, även om det var mer redaktionell än kommersiell text i artikeln. Känslan! Tror jag levde på den i flera år. Än idag händer det att jag träffar på gamla klasskompisar som frågar hur det gick, om jag blev copywriter? Eller om jag jobbar med någon annan form av skrivande? Varje gång jag säger nej känns det som om jag har svikit mig själv. Jag har förändrats och utvecklats mycket sedan högstadiet men den där drömmen lever liksom kvar. Att leva på att skriva. DET skulle jag vilja lära mig! Om det sen är som copywriter jag skulle passa bäst är jag inte längre så säker på men jag tror jag börjar vara något på spåren.

Drömmar är ju trots allt till för att förverkligas!


(Det här är en del av
Onekligen’s januarilista som jag hoppat på)

4 thoughts on “3. En grej jag skulle vilja lära mig

  1. Såklart är det nte för sent! Du skriver ju fantastiskt och skulle garanterat bli en förträfflig copy/journalist/författare! Kör bara kör🙂

    PS. Det går ju faktiskt att leva på att skriva. Det är jag lycklig över exakt varje dag. Kram!

  2. Åh, vad roligt. Copywriter är ett av mina drömyrken också. Om jag inte redan var så gammal tror jag minsann att jag skulle försöka spara ihop till en kurs på RMI Berghs.

    Hoppas du hittar något sätt att förverkliga din dröm.

Leave a Reply

