Så startar vi det nya året

Det där med nyårslöften, det är inte riktigt min grej. Jag tror det är bättre att tänka större, ta tag i saker direkt istället för annars blir det inte gjort. I alla fall inte för undertecknad. Sist jag gjorde ett konkret nyårslöfte var det att jag aldrig skulle köpa något annat handdiskmedel än yes. Finns ingen logiskt anledning att köpa något annat eftersom det bara finns ett som är bra. Sagt och gjort, ett löfte som jag lyckats hålla sen dess.

I år har jag inte gjort några löften, men jag har nyårstankar. Eftersom nyår ändå känns som ett nytt kapitel, en chans att “starta om”. Jag fick ett sms på nyårsafton där det stod “Jag hoppas 2014 blir ett mycket bättre år för dig än 2013” vilket summerar det ganska bra. Skitår. Självklart har jag fått vara med om många bra saker också, men det går knappast till historien som mitt livs lyckligaste år. Därför känns det bra att stänga dörren om det och ta ett stort kliv in i det nya året.

Under 2014 ska jag bli bättre på att gå min egen väg. Stå upp för mig själv och det jag vill. Jag ska lyssna till mitt hjärta (och min hjärna) och vara snäll mot mig själv och min omgivning. Tro lite mer på mig själv. Och framför allt sluta skjuta upp saker och hitta på ursäkter för saker som jag faktiskt vill göra, bara för att jag är rädd. Bättre att chansa och misslyckas än att aldrig chansa och gå runt hela livet och fundera.

Vissa pratar om nyårsmål istället för löften. Mitt mål är alltså att göra mitt bästa för att bli en glad, positiv person som tar vara på livet. Bara för att det är en helt fantastiskt gåva.

Gör ni några nyårslöften/mål? I så fall, vad?

4 thoughts on “Så startar vi det nya året

  1. Äta mindre kött och träna minst tre gånger i veckan varje vecka utom om jag är sjuk eller så. Och i träningsmålet ingår även att INTE överträna i början för att det är så roligt, för då skadar jag mig alltid. Så mitt löfte till mig själv är typ: träna regelbundet men smart.

    • Grymt löfte, det där snor jag också rakt av! Mindre kött har jag redan varit inne på, men inte som nyårslöfte. Samma med träningen. Det här ska bli ett medvetet, hälsosamt år!

Leave a Reply

