23. Så blev jag med torp

Ibland bara faller allt på plats, så där perfekt så att man nästan inte tror det kan vara sant. Som när kollegan kommer in och frågar om jag vill hyra hennes charmiga lilla hus, även kallat Torpet, när hon och hennes pojkvän flyttar in i sitt nya hus. Från och med det datum då jag måste flytta ut ur mitt nuvarande boende eftersom det bara var ett halvårskontrakt. OM jag vill? Ett litet hus med takbjälkar, dressingroom och en kamin att elda i! Med trädgård! Och badkar! Och ett alldeles förtjusande litet sommarrum att pusta ut i efter gräsklippning. Ett rum som jag tror även lämpar sig alldeles utmärkt som skrivarlya. KLART jag vill!

Så alldeles lagom till våren blir jag alltså med trädgård igen, i ett rött litet charmigt hus med vita knutar. Med gångavstånd till affären och till flera fina vänner. I en stadsdel som är mycket eftertraktad att bo i här i Gävle, tio minuters bilfärd från jobbet.

Att dessutom slippa stressen i att börja leta boende efter nyår som jag hade planerat? Det var den allra bästa julklapp jag kunde få.

10 thoughts on “23. Så blev jag med torp

    • Det kostar mig lite mer att hyra än en lägenhet i stan, men klart värt det att ha trädgård och slippa bo i trappuppgång! Känner ännu mer nu att jag inte alls är en lägenhetsmänniska… Det är oklart hur länge jag kommer få hyra, beroende på om hon ska sälja framöver eller inte.

Leave a Reply

