Det är tur att det är jag som bestämmer

Alltså den där bloggkalendern. Jag tror att jag kan ha hoppat på den lite för fort. Inser att det inte är särskilt kul att skriva inlägg “för att jag måste”, även om saker som inte engagerar mig eller får mig att vilja skriva ärligt. För det är ju trots allt det jag tycker är roligast! Plus att jag är lite för impulsiv och spontan, att skriva efter en “form” tröttnar jag på ganska snabbt.

Såna gånger är det tur att det är jag som bestämmer. Och just därför bestämmer jag mig för att det där med kalendern inte är min grej. Eller jo, men jag gör en egen.

Idag är det måndag. Trökdag. Därför kör jag idag, dagen till ära:

 

Lucka nr 9 – Fem saker som gjort mig glad de senaste dagarna:

1. Att jag var hos D i helgen (att han bor 20 mil bort gillar jag lite mindre, men ändå. Att hinna längta är bra fint det med).

2. Att jag har bokat in en konserthelg med Aerosmith, Metallica och fantastiskt roliga människor att gå med.

3. Och planerat in balett. Och musikal. Hej vad det går på kulturfronten!

4. Feedback på mitt kapitel i bokprojektet från läraren: “Din prosa är mycket driven, och jag ser direkt att du snart skulle kunna gå i land med att skriva en roman.” Hybris!

5. Att det är jul om två veckor. Två veckor! Jul = ledighet = hurra!

 

Vad har gjort er lite extra glad på sistone?

 

3 thoughts on “Det är tur att det är jag som bestämmer

  1. Vad kul att du fått så fin respons på skrivandet! Så klart att du ska bli glad! Galet!!🙂 Hoppas du tar tag i skrivandet så vi får se en bok så småningom🙂 Jag är mest glad och tacksam för mina fina barn. Det är jag alltid!

Leave a Reply

