7. Den bild jag är mest nöjd med

Det finns en bild jag ofta återkommer till. Har som skärmsläckare, tar upp och tittar på, tänker på bara så där spontant.

Det var våren 2007. Jag och min vän Emma var i ett 32-gradigt New York och höll på att flyta bort. På väg ut till Ellis Island (dit vi aldrig kom, eftersom vi tog fel båt) stannade vi till i en liten park mitt i vägen. Där tog jag den här bilden. Kontrasten av de färgglada tulpanerna mot de grå byggnaderna, de små tulpanerna som är på väg upp,  känslan av att vara i NY första gången. Det kanske inte är en perfekt komponerad eller ljussatt bild, sånt där kan jag tyvärr inte. Men det är något med bilden som gör mig glad.

Jag kommer nog alltid älska den bilden för alla minnen runt omkring den.

NY

One thought on “7. Den bild jag är mest nöjd med

Leave a Reply

