6. Det här fick mig att börja gråta

Alltså. Jag är riktig lipsill. Gråter till böcker, filmer, bröllop, begravningar, i yogaposer, till fina små sms som gör mig glad, för att jag älskar mina syskonbarn så himla mycket. Om jag skulle berätta om allt som fick mig att gråta skulle ingen orka läsa så ni får bara några expempel.

I morse läste jag tidningen till frukosten. Började gråta (eller ja, tårögd, men hade kunnat böla om jag inte redan var sminkad och klar)  för att Nelson Mandela är död. Fast han var 95 år. Bara för allt han gjort för mänskligheten. Sen när jag läste om en man som dog efter att ha blivit klämd mellan två bussar, inför ögonen på sin son. Och så när jag kom till dödsannonserna. Sen var jag tvungen att lägga bort tidningen.

Häromdagen satte jag mig ner på golvet och grät av ett sms. För att det var så fint. Och för att jag blev så glad. Helt logiskt.

Sist jag verkligen grät riktigt, riktigt ordentligt var när jag såg “Torka aldrig tårar”, alla tre delar i rad. Började i slutet av del två när den där unga skådespelaren hängde sig, sen grät jag mig genom hela sista delen. Så där så att jag var svullen och rödmosig och helt uttorkad och slut efteråt.

Det är rätt fint att gråta ibland, faktiskt.

2 thoughts on “6. Det här fick mig att börja gråta

  1. Jag gråter också av allt. Allra mest fina saker, men sorgliga med. Igår berättade A (som pluggar till lärare och nu gör praktik på ett ungdomshem) om några saker som killarna på hemmet varit med om. Helt generella saker eftersom det ju är sekretess, men ändå. Deras kamp för att lyckas ta sig till Sverige för att undkomma vidriga förhållanden, och hur de tvingas fortsätta kampen för ett drägligt liv här. Och då började jag gråta.

    Kan inte världen bara vara happy times för alla alltid?

Leave a Reply

