Bloggkalender? Bloggkalender!

Nippertippa skriver om en bloggkalender, där man varje dag skriver ett inlägg på ett visst tema. Och jag tänker, visst! Jag hakar på! För det är så många teman som är så himla bra att jag vill skriva om dem, ändå.

Vi börjar med Lucka 1. En kort recension på den bästa bok jag läst i år.

Borde ju vara lätt eftersom jag älskar att läsa, kan man tycka. Men jag inser i panik att jag inte kan välja! Det finns ju så många bra! Men en jag minns allra extra mycket. The fault in our stars av John Green. Alltså Augustus Waters, jag blev lite kär i honom. Spelar ingen roll att man är 34 år, ungdomsböcker är det bästa som finns. Det enda jag gjorde fel var att jag lyssnade på den som ljudbok. Att gråta ögonen ur sig när man kör är inte att rekommendera. Men läs den! Ni kommer inte ångra er!

Andra böcker jag gillat:

 

mebeforeyou    tellthewolves    mörk jord  fault     rosengadda2    rosengadda

 

Leave a Reply

