5. Den finaste kramen jag fått

Lördag eftermiddag för ett par veckor sedan. Jag har precis sprungit en runda i Hemlingbyspåret och åker svettig och sunkig förbi ICA. Kommer på vid kassorna att jag glömt en sak och går tillbaks till grönsaksdisken. När jag kommer runt hörnet hör jag ett barn som skriker och är argt. Flisan. Där står hon med en liten kundvagn och är arg på sin mamma. Jag vet inte om jag bör vända om och gå, eller hälsa? Men jag väljer att säga hej, för jag saknar det där lilla livet. Hon tittar upp, jag ser hur det arga treårstrotset rinner av henne och hon springer fram till mig och slänger sig runt min hals. Och där stannar hon, länge. Så där länge att jag nästan vill börja gråta.

Det är en av alla fina kramar jag fått i år.

3 thoughts on “5. Den finaste kramen jag fått

Leave a Reply

