3 och 4, i ett enda paket

3. Det gulligaste djur jag träffat under året.

Alltså. Lite fånig sak att skriva om, ändå. Men när vi var på den där vandringen i alperna träffade vi på två grisar som bökade runt fritt i leran utan för en stuga på vägen upp. Världens keligaste grisar. Ville buffa och bli kliade. Jag gillar inte grisar särskilt mycket, men de där var faktiskt riktigt charmiga. Trots gigantiska!

4. Den låt jag lyssnat allra mest på i år. 

Jag är en sån där som snöar in mig på låtar/artister, kan lyssna på samma skiva/artist/låt hur mycket som helst. Jag gillar Coldplay, Nirvana, Pearl Jam och Miss Li väldigt mycket, till exempel. Men jag kan berätta om två artister som jag har upptäckt i år och som jag har fastnat extremt mycket för:

Birdy. Hon är grym.

Och Ludovico Einaudi, eller i alla fall hans album Una Mattina. Första låten kommer från filmen “En oväntad vänskap”, här kan ni höra den. Ska lyssnas på från början till slut, inget shuffle här inte. OBS! Mycket viktigt. Gåshud!

Insåg precis att båda två faktiskt är pianister. Har alltid älskat pianomusik men detta är något alldeles särskilt. Magiskt, rent av.

Har ni upptäckt någon ny musik?

Leave a Reply

