Man får fokusera på det lilla

Ja, jag hittade ett hem. I alla fall ett provisoriskt hem, i ett halvår får jag bo där. Fem månader kvar. Men jag har valt att inte fokusera på tiden, att istället tänka att det är det här halvåret jag har på mig att hitta en mer permanent lösning. Just nu orkar jag dock inte söka mer, jag vill bara landa och få lite ordning. Skapa mitt hem. Och jag trivs något så kopiöst bra i lägenheten! Det är temporärt, men temporära lösningar. Men ändå. Det är mitt hem, mina möbler, mina tavlor kuddar filtar prylar. För första gången på mycket länge känner jag mig verkligen hemma. Som mig själv.

Och det är bra fint, ändå.

6 thoughts on “Man får fokusera på det lilla

  1. Å så bra! Att hitta ett hem igen efter separation gör ju underverk. Glad för din skull över lägenheten, och om fem månader löser sig saker mycket lättare än sådär med en gång när man är skör. Så känn inte stress över det! Kram

Leave a Reply

