Semesterkoman

Sakta men säkert börjar den släppa, semesterkoman. Allt det där vi skulle göra på huset som vi tyckte att vi kan skjuta på till sen. Hösten. Det börjar bli dags att ta tag i det nu. Klippa ner häcken en aning, byta ut de lösa takplattorna, byta den del av altantaket som läcker in regnvatten. Och det känns som om det faktiskt är nu energin finns. På något vis har vi kopplat ner en aning på semestern, både rent krasst genom att knappt röra datorn annat än för att betala räkningarna och boka resan till Österrike. Men även genom att inte känns den allra mista press på att behöva prestera något hemma. Knappt ens tvättat tvätt om vi inte har varit absolut tvungna. Så himla skönt har det varit!

Nu är batterierna laddade och det börjar klia i fingrarna. De där två pallarna jag har köpt som ska målas och klä om. Den halvt tapetserade byrån som ska in i Flisans rum. Garagestädningen. Vindsröjningen. Organisera lillvinden. Klippa ner den vissna rosen. Skaffa tavlor, planera miniruster och boa in oss lite mer tillsammans.

Jo, vi hade en riktigt fin semester. Men attans så skönt det är med vardag och rutiner igen!

One thought on “Semesterkoman

  1. Haha, samma här! Jag älskar rutiner och osemester🙂 Jag blir lätt lat på semestern och tar mig inte för nånting alls, fastän man borde. Alla projekt blir liggande. Men när jag jobbar så får jag massor med energi och känner att det är lika bra att passa på att göra det och det och så det…

Leave a Reply

