Med nya ögon

Det har hänt flera gånger på sista tiden. Någon har fått mig att stanna upp, titta lite extra, begrunda. På de pastelliga ballongerna som flera dagar efter kalaset fortfarande sitter kvar på ytterdörren. På planteringslådan som knakar av gröda. På krukorna med salvia, rosmarin, mynta som står lite vingligt charmigt i gräset. På vardagsrummet med pioner på bordet och sol som strålar in genom fönstret. På fönsterbrädet som svämmar över av blommor, sticklingar och små spretiga skapelser av barnfingrar.

Människor på besök har fått mig att verkligen titta, reflektera och tycka. Och jag väljer att inte se kartongerna under trappen som samlar damm, de trasiga kakelplattorna i köket och kaoset i garaget. Jag väljer vart jag vilar min blick, njuter av synen och trivs med att ha börjat landa i mitt nya hem.

Leave a Reply

