Vad gör man i Sthlm/Wien?

Hej bloggen!

Nästa helg ska jag få åka till fina, underbara Stockholm för att bo på mysigt hotell, äta god mat och gå på rockkonsert eftersom jag har ungefär väldens bästa sambo. På lördagen ska vi strosa. Flanera. Titta. Ta det lugnt. Äta lunch. Må gott. Min fråga till er storstadsälskare (eftersom det är hundra år sedan jag bodde i huvudstaden): Vad bör vi inte missa? Fantastiska restauranger? Underbara småbutiker? Stockholms bästa glasshak? Vi kommer att bo i utkanten av Hagaparken, alldeles i närheten av Vasastan. Och det är också där vi planerar att spendera tid p.g.a. vill inte stressa en endaste sekund den dagen. Vi har bara tid på dagen, för sen är det som sagt konsert på schemat. Give me your best shot!

Plus: Vi funderar på att spendera några nätter i Wien mot slutet av semestern. Någon som varit där? Ge mig tips på shopping, loppisar, restauranger, barer, muséum, hästshower, allt!

One thought on “Vad gör man i Sthlm/Wien?

  1. Jag har ingen koll på Vasastan tyvärr, tycker bästa glasshaket finns i Gamla Stan och bästa restaurangen är Gondolen…

    Wien har jag varit i tre gånger. Älskar att strosa runt i staden, och ni måste se världens coolaste hus! Hundertwasser hus.

Leave a Reply

