Då dansar katten på bordet

Med kort varsel blir det jobbresa i två dagar för P och en kväll ensam hemma för mig. “Skönt!” är min första tanke och jag planerar att pilla naveln och läsa bok (i badkaret) hela kvällen.

Så kommer då den där dagen. Ikväll. Och helt plötsligt är min lista för saker jag vill göra ikväll något längre:

– Åka till Ikea
– Köpa tavelduk (samt börja måla)
– Börja måla om utemöbler
– Köpa två nya krukväxter (plus en kruka)
– Gå på loppis och köpa nygamla ramar (som om det skulle finnas någon öppen en måndagkväll i maj?)
– Storhandla
– Laga matlådor
– Köpa smarta förvaringslådor till min “skrivarhörna”/gästrummet
– Börja röja inne i min “skrivarhörna”/gästrummet
– Köpa tyg och sätta upp på insidan av bokhyllans glasdörrar
– Hitta fina knoppar till samma bokhylla
– Läsa bok. I badkaret
– Se någon film som P inte skulle uppskatta
– Tvätta
– Bädda rent i tjejernas sängar inför morgondagens ankomst (då jag är själv med dem, mystisdag står på schemat!)

Av någon anledning känner jag mig helt slut innan kvällen ens har börjat…

One thought on “Då dansar katten på bordet

Leave a Reply

