Tur att jag har solskyddsfaktor, ändå

“Så brun du är!” får jag höra på ett möte, av en person jag bara träffar några gånger per år. Och det är då jag inser det. Att jag bor i hus nu. Och spenderar mer tid ute än inne nu när det blivit vår på riktigt. Att jag gräver land, planterar buskar och sår fröer. Att jag faktiskt äger ett par radhustofflor. Går på spontana dagsvandringar med P. Äter frukost lunch middag på altanen. Och dricker kaffe i solen.

I så många år har jag känt att jag inte trivs i lägenhet. Att jag känner mig begränsad, otillfredsställt och instängd. Och att jag faktiskt inte gör det längre eftersom jag har en riktig trädgård nu. Visserligen ingen stor. Visserligen i ett område med många, tätbygga kedjehus. Men ändå, en trädgård. Ett hus. Frihet.

Och det är precis lika underbart som jag föreställt mig!

6 thoughts on “Tur att jag har solskyddsfaktor, ändå

  1. Jag måste också ta tag i trädgården.. bor i hus och har en ganska stor trädgord som jag liksom känner så ofta att jag aldrig hinner med. Jag borde verkligen för den skulle kunna bli riktigt bra med lite kärlek..

    • Jobbigt när det blir ett måste istället för något kul, du för försöka skaffa växter som inte kräver allt för mycket omvårdnad. Hoppas du hittar tiden och energin snart!

    • Haha det där är mitt aber… kom hem själv sent en kväll förra veckan när P var borta. Insåg plötsligt att det skulle vara sjukt läskigt om vi bodde lite mer ensligt, nära skogen…

Leave a Reply

