Jag undrar just vem som var rolig, egentligen

Det är måndag kväll, vi sitter vid middagsbordet alla fyra. Flisan (snart tre) pekar på de röda tulpanerna modell gigantiska som står mitt på bordet. “Är det där skinka?” frågar hon gravallvarligt och vi andra får kämpa hårt för att hålla oss för skratt. Hon fortsätter prata mer än hon äter och säger sen “efter maten ska jag visa er lite fågelskit” och den här gången kan jag faktiskt inte hålla mig, utan börjar skratta. När hon fortsätter och säger “men det är faktiskt fågelskit på min boll” och jag föreslår att hon kanske kan säga fågelbajs istället? Och det gör hon. Flera gånger. Så pekar hon på blomman i fönstret och frågar vad den heter. “Pelargon” säger jag och hon börjar gapskratta. “Du är bra rolig du” säger hon lillgammalt och pekar på tulpanerna igen. “Men är det kassler då?”

4 thoughts on “Jag undrar just vem som var rolig, egentligen

Leave a Reply

