Maskfest och geggamojja

Man ser helt klart saker ut en annan synvinkel när man har barn med sig i vardagen. Som när jag ska gräva upp ett nytt land för att plantera en rosbuske och det helt slutar med maskfest och glada utrop i stil med “den är så sööööt!” och “oj, där var en tjock en, jag måste visa pappa!” eller “där är en till, fånga den! Fort!”. Med vissa avbrott för att jag måste smaka på hennes “fantastiskt goda geggamojjatårta”.

Man blir lite som ett barn på nytt, faktiskt. Plus, ungarna sover som små ljus efter en hel dag utomhus. Om någon undrar.

Jag höll på att säga “den dag jag får barn ska jag vara ute med dem jättemycket och se till att de håller sig aktiva”. Sen insåg jag att jag har ju faktiskt redan barn i min vardag. Ibland hänger jag inte riktigt med själv!

Leave a Reply

