Onödig info 1.0

Jag antar att det här med att “någon” ibland är vaken flera timmar per natt är bra träning inför den dag vi eventuellt skaffar gemensamma barn. Fyra timmars sömn i natt och jag känner mig lite lagom jetlaggad. Morgonens reflektion: Varför luktar det alltid så speciellt inne på förskolor? En blandning av sömniga småbarn, sand och baciller. Vill alltid hålla andan när jag är där, men jag skulle tro att jag vänjer mig?

Idag är hjärncellerna i viloläge så jag snor några rader från Linn’s lista. Varsågoda för onödig info:

Vilken är din favoritfrukt? Mango! Och jordgubbar!

Skulle du någonsin hoppa fallskärm? Aldrig i livet. Aldrig!

Vilken karaktär från en film serie påminner mest om dig själv? En blandning av Monica och Pheobe i vänner? Är verkligen ej pedant men ”rätt” kontrollfreakig. Och lite flummig.

När var senast någon stötte på dig? Man kan väl kanske inte säga att P stöter på mig längre, va? I så fall sist jag var iväg på fiskemässa, i Tyskland. Det är tydligen spännande med tjejer som fiskar.

Tycker du om att krama folk? Men ja! Fast bara med människor jag är bekväm med.

Vilka kändisar har du blivit jämförd med? Gwyneth Paltrow (eh, nej) och  någon i en amerikansk kriminalserie.

Vilka böcker, om några har fått dig att gråta? Gråter ofta till böcker och tydligen ännu mer till ljudböcker! Senaste syndafloden: ”The fault in our stars” av John Green. Herre. Gud. Ungdomar med cancer säger väl allt?

Vad är du allergisk mot? Tomat, lök, paprika/chili, citrusfrukter, äpple, ägg, gurka. Och, ve och fasa, min katt!

Får du dåligt samvete efter du ätit kött? Inte direkt, men kan ibland känna mig lite smått äcklad av kött som jag ej vet ursprunget på (särskilt kyckling, jag har väldigt vild och bildlig fantasi).

Om du var född av motsatt kön, vad hade du hetat? Stefan.

5 thoughts on “Onödig info 1.0

  1. Stackars som är allergisk mot ägg! Det finns ju i så mycket.

    Man vänjer sig vid att vara zombie efter ett tag, konstigt nog. Fram till att Victor var typ 7 mån sov jag oftast fem timmar per dygn. Ibland tre, ibland fyra. Enstaka gånger sex timmar. Fick iofs psykbryt där sedan, så nu satsar jag på fem-sex. Det enda jobbiga med att ha bebis nu är just sömnen. Visst att allt annat inte är askul jämt, men att vara trött jämt är påfrestande.

    • Man vänjer sig vid det med, saknar det mest vid frukost faktiskt! Och kan äta det ibland, i små mängder (det är gallan som får spel om jag överkonsumerar).

      Jag vet vad du menar, det där med sömnen. Det är verkligen livsviktigt, för en själv, för barnet och framför allt för förhållandet! Hoppas du får sova lite mer snart.

Leave a Reply

