Jag ÄR en löpare!

Idag gör jag det. Sätter på mig tightsen, snörar på mig skorna och följer med sambon ut på en löprunda. Den första sen i höstas, för att vara helt ärlig. För mig alltså, inte för honom. Det kommer inte gå fort. Det kommer troligen vara tungt. Men i ärlighetens namn längtar jag faktiskt. På riktigt.

Kanske är det den där lappen jag har satt upp på min datamonitor: “Jag är en löpare” (Tror det var på Sofys blogg jag fick tipset?!)
Kanske är det för att varenda plagg jag äger sitter som korvskinn och jag har ingen lust att köpa en helt ny garderob.
Kanske är det för att jag vet hur otroligt bra jag mår av att röra på mig.

Men mest troligt är den en blandning av alla tre. Och för att jag får umgås med P en stund utan tvättberg, golvlister som ska spikas och dammråttor som virvlar i hörnen.

Leave a Reply

