När man gör ingenting men ändå så mycket

Livet rullar på i en hiskelig fart och ett stilla lunk samtidigt. Att gå från ensam till hel familj i en handvändning är inte alltid lätt, det ska erkännas, men allt man får tillbaks gör det värt flera gånger om. Tiden springer fort när man hoppar studsmatta och rensar rabatter, går på kalas och petar ner frön i jorden. Idag lös kinderna röda på alla fyra efter helgens vårsol och trots att jag glädjer mig åt att hinna göra saker bara han och jag denna vecka så saknar jag dem redan.

Många gånger den senaste tiden har jag känt att jag ångrar att jag gömt kameran i en mörk garderob och inte ägnat den en tanke. Jag ångrar att jag inte har lärt mig den bättre, att jag inte fokuserade på fotokursen innan tiden rann ut. Det är mycket man vill och inte alltid så mycket man hinner.

Då är det tur att det finns andra som är desto bättre på att fota. Och som tävlar ut sina fantastiska bilder. Bilder som skulle förgylla den tomma, vita väggen i det rum som kommit att bli kombinerat rum för övernattande gäster och min kreativitet. Tänk så härligt det vore, med en Krickelin-bild att inspireras av!

 

Leave a Reply

