Om “om” hade varit

Vissa dagar känns det som om jag har kastat bort stora delar av mitt liv fram tills nu. Jag brukar säga att det inte tjänar något till att ångra saker man gjort/inte gjort i det förflutna eftersom det ändå inte går att påverka. Men så kommer de där dagarna när man inte kan låta bli att tänka “om”. Hur livet hade sett ut då.

Såna här dagar känner jag mig som en omöjlig människa, en sån som ingen riktigt kan komma överens med och en sån som kanske inte alltid har så mycket självinsikt som hon trodde. Jag är lättsårad, sårar lätt och ser troligen ut som ett surmulet regnmoln för att förhindra att jag inte ska börja störtgråta vilken minut som helst.En sån dag när jag inte riktigt vet vad jag ska göra med mig själv, vad det ska bli av mig, vad som händer härnäst.

Det är en sån dag när glädjen i att få åka hem till P och hans tjejer mot kvällens slut är så stor att jag nästan går sönder av den. Och vem vet, om “om” hade varit, kanske de inte hade varit i mitt liv. Och det vore ju faktiskt riktigt, riktigt ruttet. Tillsammans med dem är ju faktiskt ingenting omöjligt.

One thought on “Om “om” hade varit

  1. Exakt så tänker jag oxå. Det du skriver på slutet. Hade jag gjort annorlunda hade jag inte att mitt nu. Jag vill inte ha ett annat nu än det här – förutom med små modifikationer såsom bostad, hälsosammare kropp (sluppit blodpropp etc). Fint!

Leave a Reply

