Och så var den helgen över

Det blev ungefär som jag trott, det där med flyttstressen som infann sig på söndagen. Saken blir väl kanske inte bättre av att vi mitt bland alla kartonger fick för oss att börja flytta om, såga av benen på en skänk och fundera på vilken soffa vi faktiskt ska ha kvar. När klockan var efter nio stod vi i ett enda stort kaos. Det är då det är extremt bra att ha en lugn och samlad karl i huset som övertygade mig om att det faktiskt är ok att ha det lite smått kaotiskt när man flyttar. Kvar i min gamla lägenhet finns fortfarande alla möbler och ett kök som ska packas ner. Vi har lite platsproblem att lösa först. Ett lite för litet kök och en benägenhet att samla porslin är väl inte den bästa kombinationen, direkt.

Passande nog fick jag idag ett reklammail för ett vitrinskåp som skulle kunna funka. Ibland undrar man om internetreklamen kan läsa ens tankar nu för tiden.

Leave a Reply

