Så blev det helg

Veckorna rusar fram i en rasande fart när det är röda dagar inblandade. Jag har inte riktigt förstått ännu att det är fredag, men kalendern säger att så är fallet.

Den här helgen ska vi gå på dop, såga och spika golvlister till sovrummet (förhoppningsvis) och packa ihop i min lägenhet (note to self: sätt på värmen efter jobbet p.g.a. åtta grader där inne). Vi har bokat in en spelkväll med vänner som vi träffar för sällan och en fika med släpvagnslån hos mina föräldrar. Ändå svarar jag på kollegans fråga att vi bara ska ta det lugnt i helgen. För det är så det känns, som en lugn helg hemma. Kom igen på söndag när jag står och stresspackar porslin och rensar vindsförråd så kanske mitt svar blir en annat. Men det här känns ändå som en bra helg, en välbehövlig helg.

Vad har ni för er i helgen?

One thought on “Så blev det helg

Leave a Reply

