Så tar vi det en dag i taget

Mamma har gett mig en enda uppgift till lördagens påsklunch där jag som normalt brukar vara en person nu kommer i ett sällskap av fem till: Baka en påsktårta! Inte nog med det, jag delar uppdraget med min syster och behöver således bara göra en endaste liten tårta. Nästan så man skäms en aning och jag började därför googla på saken för att avverka min uppgift med galant bravur.

Herre. Gud.

Jag säger bara en sak: Börja INTE googla bakverk när ni precis har lovat att dra ner drastiskt på sötsaker! Här kommer en av skapelserna jag hittade med länk till en helt fantastiskt blogg jag aldrig läst förut. Skyll er själva om ni klickar vidare…

Pavlovatårta, bild lånad från skaparen Made by Mary
Pavlovatårta, bild lånad av skaparen Made by Mary

Leave a Reply

