Vardagsnjutning

Vår helg har besått av målarfärg, besök på brädgården, sågning och borrning. Fikapauser i strålande solsken där vi till slut vågat ta av oss till bara t-shirt. Många utrop av “det blir så HIMLA FINT!” från mig och leende nickningar till svar från min lite lugnare hälft. Han som tänker efter och kalkylerar vilket får resultatet att bli så där perfekt som vi hoppats. Jag som bara gör utan att tänka alltför mycket vilket innebär att vi får massa saker gjorda samtidigt. Tillsammans blir vi oslagbara och ikväll kan vi sova i vårt nya sovrum eftersom vi hann precis så mycket vi hade räknat med i helgen. Pappas byrå med matchande spegel hämtade jag i min lägenhet i morse, troligen kommer de passa in perfekt. Sovrummet kommer snart bli vardag men fram tills dess ska jag passa på att njuta och le varje gång jag ser de nya väggarna, de som vi har valt och målat och sågat och skruvat. Tillsammans.

2 thoughts on “Vardagsnjutning

  1. Underbart härligt!!
    Jag blir fortfarande glad och varm i hjärtat när jag kommer in i vårt sovrum. Och ser sänggaveln och klädstegarna som Hero gjort. Åt oss. Och det är över ett år sedan.
    Håll kvar känslan!❤

Leave a Reply

