Allt som krävs är en enda sekund

Idag är en sån där dag när jag har spillt kaffe på sätet i hyrbilen tio minuter innan jag skulle lämna igen den. Jag spillde rödbetssoppa på lunchen och lyckades missa mig själv men fick torka bänk, skåpluckor och golv. Men det allra, allra dummaste är att jag tappade min mobil så illa att skärmen sprack i tusen miljoner sprickor och jag får små, små flisor av glas i fingret när jag försöker använda den.

Så berättar kollegan om sin bror som råkade ut för en olycka igår som hade kunna kosta honom livet men som istället bara handlade om att några elkablar gick sönder. Och man inser hur skört livet är och hur oviktigt en trasig mobiltelefon faktiskt är i det stora hela.

Så i helgen ska jag njuta av den finaste människan jag vet och av varje stund vi har tillsammans. Jag kan nästan inte andas när jag tänker på hur det skulle vara om något hände honom, så det ska jag försöka låta bli att göra. Men ibland är det bra att få sig en tankeställare och att aldrig tar människorna i våra liv för givna. Telefonen får det dock gå hur det vill med. Den är inte det minsta viktig.

3 thoughts on “Allt som krävs är en enda sekund

Leave a Reply

