Tomma ord

Det är mycket på gång på den här sidan av tangentbordet just nu. Så mycket att min hjärna ibland hotar med att koka över, men på ett positivt sätt.

All den där röran gör dock att mina ord försvinner och de jag har måste jag spara till mina kära noveller så jag hinner få klar dem till bokens deadline. Annars blir det en novellsamling utan mitt namn på och det vore verkligen fantastiskt tråkigt.

Det är även förändring som får mig att censurera mig själv och välja ut noga vilka delar jag ska bjuda på. Och förändringar som får mig att ångra bittert att jag inte lärt mig fotografering bättre.

Anna ville att jag skulle bjuda på bilder från vårt hem, som just nu är under konstant förändring. Jag ska försöka koncentrera mig på det. Damma av kameran, se huset ur en ny vinkel och försöka lära mig ta vara på ljuset. Spara orden i en påse i fickan och vårda dem ömt tills de är redo för nya äventyr.

Leave a Reply

