Att bli kär i ett rum

vagglampa_softyellow_1aBild lånad från broarne.se

Lyckan när man kan enas om något så enkelt som en sänglampa. En lampa jag suktat efter länge och som sambon föll för direkt. Som på bilden, fast i mörkt mintgrön. Som är på väg hem till mig oss nu från denna butik och som jag innerligt hoppas inte kommer skära sig mot väggen. Den vägg som vi sa skulle ha en ljus nyans, möjligt med lite brytning åt blått eller grönt. Som istället är på väg att bli rätt mörkt blågrön och som jag är dödsförälskad i. Nästan samma nyans som bakgrunden på bloggen, om jag tänker efter.

Om min teakbyrå som pappa gjorde på yrkesskolan 1962 har de rätta måtten för att få plats i den tilltänkta hörnan kommer min lycka över sovrummet att nå helt oanade höjder, har jag på känn.

Är ni fler där ute som blir löjligt glada av så små ting som heminredning och fina lampor?

2 thoughts on “Att bli kär i ett rum

Leave a Reply

